keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Nyt on mystistä

Tää juttuhan alkoi oikeestaan jo elokuussa. Mä kirjotin silloin jutun kuminauhoista (voit halutessasi lukea sen tästä Mitä nää on)

Mutta alkujaan on kyse tossa alapuolen kuvassa olevasta asiasta.


Törmäsin elokuussa noihin kuminauhoihin työpaikan vessassa. Mähän en yleensä käytä täällä töissä tota nimenomaista vessaa jossa ton kuvan silloin nappasin. Tänään mulla oli kuitenkin töihin tullessa maha jotensakkin sekaisin ja päädyin istumaan pöntölle ko. vessaan, silloin mä taas huomasin ne.


Jumalauta! Mitä tää merkitsee? Joko ne kuminauhat on sielä vessassa roikkuessaan muuttuneet mun peräkaasujen takia ruskeiks, tai sitten joku on vaihtanut ne kuminauhat! Aattelin silloin edellisellä kerralla, et joku oli vaan saattanu ”unohtaa” ne kuminauhat sinne, mutta nyt ne on siis vaihdettu!

 Siis ihan oikeesti, mikä halvatun tarkoitus noilla kuminauhoilla on tuolla vessassa? Tää mysteeri ois ny pakko selvittää, tai mun työnteosta ei tuu mitään!  Pitääkö mun napata ne kumpparit sieltä ovesta ja seurata tuoko joku uudet tilalle? Taikka jäänkö mä työpäivän ajaksi vahtiin siihen vessan eteen ja kuulustelen jokaisen vessaan menijän? 

Semmonenkin mulla kävi pikaisesti mielessä, et joku perverssi joka käy täällä töissä, lukee oikeesti mun juttuja ja haluaa ton kirjoittamani ”mitä nää on” jutun jälkeen vaan kiusata mua. En kuitenkaan usko asian olevan niin! Tai siis, saattaahan joku tänne työpaikalle aamuisin hiippailevista hörhöistä tehdäkin täällä töitä, mutta että joku niistä lukis mun höpinöitä, sitä en usko!

Joka tapauksessa mä hämmästelin taas kerran siinä pöntöllä istuessani niitä kuminauhija ja mun oli pakko taas ottaa niistä kuva, koska ette te muuten mua taaskaan uskoisi vaan luulisitte mun sepittäneen koko jutun. Itseasiassa johtuen tosta mun viikko sitten vaihdetusta puhelimesta ja siitä etten osaa sitä vieläkään käyttää mun piti ottaa niistä kuminauhoista  varmaan 10 kuvaa. En ymmärrä miten mä sain niistä niin eri sävyisiä. Vaikka tän uuden luurin kamera pitäs olla parempi ku vanhassa, niin toi ylimpänä oleva vanhalla otettu kuva on kyl parempi. Tossa on muutama kuva  näytteeks alla.





 Jotainhan mä yritin noitten kuvien ottamisen välillä puhelimessa säätää. En tiiä mitä mä tein mutta onnistuin kuitenkin myös saamaan vahingossa videotoiminnon päälle ja tulin kuvanneeksi videon niistä vessanovessa roikkuvista kuminauhoista. 

Entä mitä mun pitäs nyt sillä videolla tehdä? Lähetänkö mä sen Sodankylän filmifestivaaleille ja osallistun sillä documentaaristen lyhytelokuvien kilpasarjaan? Joo niin mä varmaan teenkin, onhan se kuitenkin nykytaiteen keinoin demonstroitu viipale eräästä aikamme suurimmasta mysteeristä. Nyt teillä on siis mahdollisuus tutustua etukäteen ensikesän Sodankylän festivaalien voittajaan!
Eli ”be my guest”  tossa se on alapuolella.






Siis katoitko sä todella ton videon? Siis oikeesti? Mieti, sä tuijotit 20 sekuntia kuminauhojen roikkumista ovessa! Mut älä kuitenkaan mua syytä, mähän varotin etukäteen mitä sillä videolla on.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pitäiskö alkaa kasvissyöjäksi?

Aluksi tiedoksi kaikille mielensä pahoittajille   jotka ahdistuvat vessa, kakka jne. jutuista kunhan vaan kakanhaju jostain hiipii sieraim...