sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Pitäisikö ottaa kantaa?

Joku mulle sanoi, että mun pitäs ottaa kantaa, 
Siten saisin kuulemma lisää lukijoita? Mihin mun sitten pitäs ottaa kantaa? Vai pitäskö olla kanta jokaiseen mediassa esilläolevaan asiaan? Mistä sitä kantaa voi edes hankkia, saako sitä ostaa Alkosta hanapakkauksessa? 

Mitä jos mä otan kantaa vaan kannan ottamisen takia, johonkin päivänpolttavaan asiaan, joka ei kiinnosta mua ollenkaan? Silloinhan Joku saattaa siinä pahoittaa mielensä, ja kun näitten mun tekstien tarkotus on päinvastainen, eli tuottaa pelkästään hyvää mieltä.

Niin mutta jollen ota kantaa, niin saako kukaan mitään pohdittavaa lukemalla näitä mun tekstejä? Tuskin, mutta ei näistä päänsärkyäkään saa, ellei sitten ole joku pilkku-Pirkko, lainausmerkki-Lasse taikka yhdyssana-Yllevi. Hei oliko toi äskeinen nyt piilotettu kannanotto terroristeja kohtaan? Tarkoitin siis oikeinkirjoitusterroristeja, jotka muodostavat kantansa tekstiin pelkästään sen kieliasun perusteella?

Pitäskö mun kuitenkin alottaa kannanotto varovasti, jostain semmoisesta, millä ei olisi kenellekään suurempaa merkitystä? Joo niin mä teen! Sopiiko teille, että laitan kantani vaikkapa johonkin Mikro Bitin artikkeliin? Siitä ei varmaan kukaan mieltänsä pahoita?

Täytyyhän se varmaan jotenkin teillekkin ilmaista, joten tossa kuva alla.




Mikäli ottaa kantaa, niin pitäisikö se tehdä virallisesti? Siis siten, että kaikki sen huomaa? Olenhan mä kyllä totakin kokeillu! Olin kerran yhdessä koulun tilaisuudessa töissä virallisena kannanottajana. Ihmiset tungeksi ympärillä antaakseen mulle oman kantansa ja sen jälkeen se kannanotto olikin mun tehtävä. Onneks toi ei ollu kuin yhden viikonlopun jobi, vaikka eihän noista pääsylipuista tarvi enää nykyisin kantaa ottaakkaan, eikös ne lueta jollain viivakoodinlukijalla?



Voishan kantojen ottoa tietysti ensin kaikessa hiljaisuudessa itekseen harjoitella, olisko se sitten helpompaa? Menis aluks vaikkapa omaan pihaan ottamaan kantoja eri asioista, eihän siinä tarvis olla ketään kuulemassa. Tulee heti mieleen ainakin yks männynkanto, joka pitäis ottaa ylös maasta. Jaa, mut siinä on liian kova homma.


Entäpä jos kannan ottaa, niin pitääkö se aina olla oma? Olishan se paljon helpompi, jos ei tarvisi olla omaa kantaa, vaan voisin ottaa esim. eukon kannan. Silloin mä voisin tehdä useammin ja paljon korkeatasoisempia kannanottoja. Tosin se pitäisi varmaan tehdä eukolta salaa, sillä se suuttuisi, mikäli mä ottaisin sen kannan. Toisaalta, en mä tykkäisi esitellä sen kantoja ominani, eli pitäköön eukko kenkänsä.



Vakavasti puhuen, pitäskö se kannanotto olla kuitenkin valittu jostain tietystä joukosta? Entä miten se joukko sitten olisi valittava? Pitäskö se olla jokin esillä oleva, painavin, suurin, värikkäin asia, vai mikä on se tekijä, johon kannanotto kannattaisi suunnata?
Ok. koitetaan nyt sitten tätä, laitan tästäkin kuvan.



Pöydällä oli esillä joukko omenoita, valitsin niistä suurimman ja painavimman ja otin siitä kannan. Öööö… mitä mä tällä nyt sitten teen? Työnnänkö mä sen vaikka korvaani? Lopettaisko se mun päässäni kuuluvan suhinan? 
Taikka muistuttaahan toi omenan kanta vähän tikkua, pitäskö mun tökätä jotakuta sillä silmään? Tai ehkä paremminkin, mikäli joku teistä ilmaisee oman kantansa tekstiäni kommentoimalla, niin lupaan olla häntä kannalla silmään tökkäämättä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pitäiskö alkaa kasvissyöjäksi?

Aluksi tiedoksi kaikille mielensä pahoittajille   jotka ahdistuvat vessa, kakka jne. jutuista kunhan vaan kakanhaju jostain hiipii sieraim...