maanantai 20. kesäkuuta 2016

Voi, voi paitaressut.

Tää juttu lähti eilisestä Ranskan ja Sveitsin pelaamasta futispelistä. Pelissä kävi miten kävi, tai ei siis käyny oikeestaan mitenkään, kun ei kumpikaan saanu maalia aikaseks, vaan peli päätty 0-0. Erikoista pelissä oli kuitenkin se, että ranskalaiset tykästy niin paljon sveitsiläisten pelipaitoihin, että koitti repiä ne niitten päältä. En mä tiedä, onko ranskalaiset normaalia kovempia kiskomaan paidasta, mutta ne onnistu repimään 3 kpl sveitsiläisten pelipaitoja matonkuteiksi.

En mä normaalisti noita vaatemerkkejä huomioi, mutta nyt pisti silmään et ranskalaisten paidat oli Niken ja Sveitsiläisten Pumanmerkillä varustettuja. Ei siis kovin hyvää mainosta Pumalle. Tai onhan se mahdollista, et Sveitsi on päättäny säästää joukkueen kuluissa ja lähettäny huoltajan ostamaan pelipaitoja jostain Turkkilaiselta torilta. Mä ostin meinaan kerran Lacosten collegepaitoja markkinoilta Turkissa, joten kokemusta on. Tapani mukaan mä tingin siellä normaalin viiden paidan sijasta kuusi paitaa siihen satasen satsiin, jonka ne oli hinnaksi laittaneet. Kaupan päättämisen jälkeen pengoin siitä paitapinosta itselleni Xl- XXl kokomerkinnällä olevat paidat mukaani.

Ei mulla semmosta harhakuvitelmaa ollu, että ne aitoja Lacosten paitoja olisi. Ajattelin niiden kuitenkin toimivan kotimaassa mainiosti työpaitoina. Kotona kun aloin sitä paitaostostani tutkimaan, niin niitä paketista poistaessanii parin paidan Lacostemerkit jäi heti sinne pussiin. Eikä se turkkilainen paitakokokaan oo ihan samanlainen kuin meillä suomalaisilla. Pari niistä Xl-kokoisista paidoista oli just just sopivia mun XS-kokoiselle eukolle. Aattelin, et sainhan mä kuitenkin edes pari työpaitaa itellenikin, mutta niitäkin päälle sovittaessa kävi siten, että kun nostin kädet ylös niin paita ratkes kainaloista. Mutta loppujen lopuks mä olin kuitenkin oikeessa, työpaitoina ne oli hyviä, niitä pysty käyttämään rättinä autoa kiillottaessa ja muussa siivoushommassa. Ei mulla oo aikasemmin niin kalliita pölyrättejä ollukkaan.

Nii olikohan se mulle paitoja myynyt torikauppias sama heppu, joka myi noille sveitsiläisille ne pelipaidat? Vai olikohan ne ranskalaiset oikeesti vaan niin kovia repimään paidanhelmasta, ettei laatupaidatkaan kestäny? Lisäksi sitä peliä katellessa ihmettelin, et miten se yks sveitsiläinen pelaa Collegehousuissa, eikös se oo muilta ku maalivahdeilta kiellettyä? Puoliajalla älysin kääntää telkkarin teräväpiirtokanavalle ja sen jälkeen huomasin, et ei ne ollukkaan collegehousut, vaan samanlaiset shortsit ku muillakin, se pelaaja oli vaan niin lyhyt, et sillä shortsit yletty nilkkoihin asti. Eipä se kyllä sen peliä haitannu, kova pelimies näytti olevan.


Tosta paidasta repimisestä vielä sen verran, et siitähän ne sielä kisastudiossakin aina puhuu. Siis kuinka sitä saatas pelistä karsittua ja pitäskö tuomarin viheltää vai ei. Hei mulla on tähän ratkasu! Määrätään niille pelaajille patakintaat pakolliseksi käteen. Siis semmoset kintaat, joissa ei oo peukaloa ollenkaan, vaikee on sen jälkeen tarttuu kaveria paidasta, kun ei saa otetta. Voihan se olla, et sivurajaheitot siinä vähän kärsii, mut hei kaikkee ei voi saada!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pitäiskö alkaa kasvissyöjäksi?

Aluksi tiedoksi kaikille mielensä pahoittajille   jotka ahdistuvat vessa, kakka jne. jutuista kunhan vaan kakanhaju jostain hiipii sieraim...