tiistai 20. maaliskuuta 2018

Kyllä Google tietää

Mä en oo koko kevään influenssakaudella saanu yhtä monta osumaa, ku mitä tuli kun googletin itteni! Mä en tiennykkään, että mä oon kuulunu Ilmajoen tikkakerhoon ja on heittäny suomenennätyksen 125:n tikan sarjassa! Samoin en tienny sitäkään, että oon aika haka agilityssä, toivottavasti oon kuiteski ollu siellä kisoissa ohjaamassa, enkä juoksemassa.

Tarkemmalla lukemisella sitten huomasin, etten se ollutkaan minä, josta ne siellä puhui niillä tyypeillä oli vaan sama sukunimi. Vähä mä kyl ihmettelin ku ei meijän Lakia (Laki on meijän koira) sais hyppimään semmosta agilityrataa, vaikka kuinka maanittelis ja uhkailis, tai no, kait sen juoksis ku turboahdettuna jos laittas kalkkunanakkeja ruokakuppiin sinne radan loppupäähän. Päätin kuitenkin yrittää? Täs on kuva ekoista (ehkä samalla vikoista) treeneistä.



Jos mä olisin nuoruudessani halunnut "Googlettaa" itteni, niin olis pitäny kävellä kolme kilometrii kirjastoon, ja sielläkin se ainoo nimiosuma olis tullu siitä kirjastokortista, joka mulla oli taskussa jo ovesta sisään kävellessä... Tjaah no olis siitä kirjastotädin tiskinalla pitämästä mustasta listasta tullut aikas monta osumaa lisää. Siis siitä missä pidettiin kirjaa myöhästyneistä palautuksista, lopussa oli vielä maininta, et tälle hepulle  ei saa laita Tarzan kirjoja ku yks kerrallaan, koska muuten ne on aina lainassa. Näin myöhemmin ajatellen, niin turhaan niitä lainasin, ei musta kuitenkaan Tartzania tullu. Se taas johtu pitkälti siitä koska en voinu harjotella, kattokaas ku mä palan auringossa heti jos otan vaan toppatakin pois päältä.


Koko tää itteni Googlettaminen tuli mieleen ku kattelin näille sivulle ilmestyneitä mainoksia. Nehän oli oikein kunnon äijämainoksia! Varusteleka ja Omenahotels. Mihinkähän ne sivuille valikoituneet mainokset perustuu? Molemmat on kyl ihan hyviä, varusteleka varsinkin, sehän on joka äijän karkkikauppa. Mutta mistä se google tietää, et mitä mainoksia mun sivuille kannattaa laittaa? Mä vähän pelkäsin et esim. sen mun Miesten meikkaamisesta kertovan Veka testaa jutun jälkeen mun sivuille ilmestyy vaan jotain Facelatex- tai pukamavoidemainoksia. Eipä silti onhan nekin tarpeellisia tuotteita tämmöselle hetki sitten juniori-iän ohittaneelle kuuttakymppiä käyvälle entiselle Tartzanille.






Jaa että miten toi kana tähän juttuun liittyy? No ei mitenkään, mut google löyti senkin.

Eipä mulla muuta ole sydämellä tällä kertaa.

4 kommenttia:

  1. Olen miettinyt aivan samaa eli millä kriteereillä nuo mainokset valikoituvat blogeihin.
    Ei taida Lakia oikein tuo agility napata.
    Julkikset sanovat, ettei itseään kannata googlettaa. (Ei taida koskea meitä taviksia.)

    VastaaPoista
  2. Itseasiassa nyt kun noita kattelin, niin aika monet niistä mainoksista on sivustoilta, joissa oon ite käyny. Nyt oli esim taloon,com, sähkön kilpailutus ja Mayer sähkövastukset. Kaikki on sivuilta, joilla oon tällä viikolla käyny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon googlessa saarnamies. Oikea radiosaarnaaja. Kyllä Google tietää...

      Poista
    2. Tää ei nyt ihan täysin auennu mulle! Niin paljon kuitenkin alko kiinnostaa et piti käydä googlettaa radiosaarnaaja. Sen perusteella sun pitäs olla Harold Camping, mutta mutta, miten sä osaat suomea? Voihan se radiosaarnaaja tietysti olla joku nykynuorison käyttämä ilmaisu, jota ei vielä niissä mun aikoinaan lukemissa Tartzaneissa käytetty ja siks en ymmärtänyt.

      Saarnamies haulla taas löytyi "saarnamies Lempinen". Ainut Lempinen jonka tunnen on Lepa, joka kirjottaa urheilujuttuja Iltasanomiin. Vaikka ne jutut välillä melkoisia urheilusaarnoja onkin niin tuskin se Lepakaan itseään saarnamieheksi sanoo! Tai täytyykin kysyä Lepalta seuraavalla kerralla ku sen tapaan.

      Poista

Pitäiskö alkaa kasvissyöjäksi?

Aluksi tiedoksi kaikille mielensä pahoittajille   jotka ahdistuvat vessa, kakka jne. jutuista kunhan vaan kakanhaju jostain hiipii sieraim...