torstai 6. heinäkuuta 2017

Kaikki oli hyvin vielä ykköstiillä

Tää juttu tuli mulle mieleen kun ajelin pois golfkentältä ja mun piti laittaa autossa lämppäri päälle, kun tuli kylmä. Mähän ostin keväällä itselleni uuden auton, tai siis vanhahan se auto on mutta mulle uusi. Yksi tärkeimmistä kriteereistä autoa hankkiessa mulla oli, että siinä pitää olla ilmastointi. Taikka ei sillä mulle itelle ollut alun perin paljonkaan väliä, mutta kun kaikki läheiset ja tutut mulle vakuutti, että täytyyhän autossa ilmastointi olla, niin piti semmonen hankkia.

Ostin jokaisen optimistin toiveauton, siis sellaisen jossa on ilmastointi. Nyt oon sitten ootellu koko kesän sitä hellepäivää, että saisin laittaa sen ilmastoinnin päälle. Kyllä se on kuulkaas tääkin kesä ollu semmonen, että webasto (lisälämmitin) olis ollu paljon parempi lisävaruste ku ilmastointi. Vai voiko sen ilmastoinnin avulla kuivata samalla märkiä sukkia ajaessaan? Tosin mähän ajan noilla autoillani aina sen 15 vuotta, joten toiveissa on et siihen ajanjaksoon osuu joku kuumempikin kesä, tai ainakin pari kolme hellepäivää. 

Mitä tohon otsikkoon tulee niin oltiin tänään Paten kanssa golfaamassa Koski-golfissa Kuusakoskella. (Ihan kiva kenttä suosittelen). Ei tää mun juttu kuitenkaan tällä kertaa itse pelaamisesta kerro, ei siinä edes olis mitään kerrottavaa, pallot lenteli sinne tänne ihan niin kuin ennenkin. Se mistä haluan kertoa on, että miten ihmeessä yhteen golfkierrokseen voi mahtua niin monenlaista säätä?

Ykköstiillä patsasteltiin reteesti t-paidoissa, sortseihin ei sentäs kukaan ollu uskaltautunut pukeutua, sillä mennäänhän nyt vasta heinäkuun alkupuolta. Ei keretty väylää pelaamaan loppuun kun piti kaivaa tuulitopparipusero siihen t-paidan päälle. Väylä tai kaks kun oli pelattu piti sitten kaivaa villaneule ja laittaa sekin sinne tuulitopparin alle. Sitä päällimmäistä sai sitten pukea päälle ja ottaa pois kun välillä tuli kylmä ja kohta oli taas kuuma. 

Kasiväylällä alkoi satamaan, joten piti kaivaa bägistä sadetakki ja sateenvarjo. Niitä sadekuuroja sitten kesti noin tunnin verran jolloin sai pelata sen sadetakin ja sateenvarjon kanssa (siis päälle ja pois). Koleeta ja tuulista oli kokoajan, joten se perussää ei sentäs mihinkään muuttunut. Hankalaahan se tietysti on pelata kun on tavaraa päällä kuin Michelinukolla, hyvä kun saa käsiä koukkuun, tosin ei siinä oikeaoppisessa golfsvingissä kädet olekkaan koukussa mut haittaa se liika vaatetus pelaamista ja oikeestaa tossa määrässä se haittaa jo kävelyäkin. 

Loppupuolella kierrosta mä ihmettelin yhellä viheriöllä puttiasentoa ottaessani, et miten mun ote mailasta tuntuu niin oudolta ja huomasin, et mullahan on sormet melkein jäässä. Siis kyllähän mulla on rukkaset siel golfbägissä, mut ei kai niitä ny heinäkuussa voi käyttää? Tai pakko sanoa, et jos olis ollu kierrosta enemmän jäljellä niin olisin ne rukkaset esille kaivanut. 

On se nyt saatana, et mennään heinäkuuta ja ei meinaa tarjeta golfkentällä. Kohta mä lisään sinne omaan bägiini varmuudenvuoksi myös lumilapion. Öööö laskettaskohan se muutes mailaksi? Kierroksella ei saa olla mukana kuin 14 mailaa, joten en mä taidakkaan lisätä. Täytyy lopuksi kuitenkin todeta, et on se golffaaminen kuiteskin niin hauskaa hommaa, et kyllä mä sitä pelaan, vaikka  sukset jalassa jos tarves vaatii.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pitäiskö alkaa kasvissyöjäksi?

Aluksi tiedoksi kaikille mielensä pahoittajille   jotka ahdistuvat vessa, kakka jne. jutuista kunhan vaan kakanhaju jostain hiipii sieraim...